حفظ سلامتی هنگام کار با کامپیوتر

حفظ سلامتی هنگام کار با کامپیوتر

حفظ سلامتی هنگام کار با کامپیوتر

آیا شما، خستگی ناشی از سر و کار داشتن با کامپیوتر را پس از یک روز کاری احساس می کنید؟ در زمان مشاهده صفحه کامپیوتر، ماهیچه های کوچک، چشمان شما را کنترل کرده و در زمان نشستن نیز، ماهیچه های بزرگ موجب حفظ حالت پشت بدن شما می شوند؛ بنابراین در صورت کار کردن ممتد با کامپیوتر، بدن شما نیاز به استراحت های منظم دارد. شما به روشنایی مناسب (البته نه روشنایی زننده، همراه با کنتراست مناسب)، صندلی که بدن شما را در وضعیتی مطلوب قرار داده و کامپیوتری که در حالتی راحت روبروی شما قرار بگیرد، نیاز دارید.

استراحت های کوتاه و مکرر را در برنامه خود قرار دهید. (وبگردی، استراحت نیست.)

  • تمریناتی برای چشمان شما: چندین بار، چشمان خود را باز و بسته کنید. گاهی اوقات چشمان خود را برای چندین لحظه ببندید. هر 15 دقیقه یکبار، نگاهتان را از صفحه کامپیوتر گرفته و به چیزی در دوردست، نگاه کنید.
  • تمریناتی برای دستان و بازوهای شما: برای یک دقیقه، از سایر ماهیچه های خود استفاده کنید. بدن خود را کشیده، از جای خود بلند شده و چندین نفس عمیق بکشید.
  • تمریناتی برای تمام بدن شما: در هر 60 دقیقه برای مدت 5 دقیقه، از جای خود بلند شده و حرکت کنید. برای بهبود تناسب اندام خود، در طول زمان استراحت نیمه روز خود، برای مدت 15 دقیقه یا بیشتر، با سرعت راه بروید.
مقالات مرتبط


رژیم غذایی دوپامین

دوپامین یکی از شاخص ترین ها و مهم ترین انتقال دهنده های عصبی در مغز انسان است و وظیفه آن انتقال محرک ... بیشتر بدانیم
رژیم سم زدایی چیست

رژیم های سم زدایی معمولا یک دوره کوتاه مدت رژیمی می باشند که برای از بین بردن سموم بدن طراحی می شوند ... بیشتر بدانیم
رژیم غذایی پسکاترین

رژیم غذایی پسکاترین زیر مجموعه ای از رژیم های گیاهی است که عمدتا از منابع غذایی گیاهی تشکیل شده و در ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه