عوارض خواب زیاد

عوارض خواب زیاد

عوارض خواب زیاد

خواب زیاد

مطالعات جدید بیانگر آن هستند که خواب ناکافی و خواب بیش از حد هر دو می توانند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس را افزایش دهند.

مطالعات بیان می کنند که خواب ناکافی، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی همچون دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و افسردگی را افزایش می‌دهد.

عوارض خواب زیاد

دانشگاه انتاریو کانادا، مطالعه‌ ای را با هدف بررسی اثرات خواب زیاد در افراد به انجام رسانید؛ در این مطالعه 116000 نفر در سنین ۳۵ تا ۷۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این مطالعه بیانگر آن بود که احتمال مرگ زودرس یا ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که بیش از ۶ الی ۸ ساعت در شبانه روز می خوابند، بیشتر است.

به عبارت دقیق تر، احتمال مرگ زودرس یا ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که بیش از ۸ الی ۱۰ ساعت در شبانه روز می‌خوابند، ۵ درصد بیشتر از افرادی است که میزان خواب معمولی را در شبانه روز دارند.

احتمال بروز مرگ زودرس یا ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز در افرادی که ۹ الی ۱۰ ساعت در شبانه روز می‌خوابند؛ در حدود ۱۷ درصد بیشتر از سایرین است. مشابه موارد قبل، احتمال بروز مرگ زودرس یا ابتلا به بیماری های قلبی نیز در افرادی که بیش از ۱۰ ساعت در شبانه روز می‌خوابند؛ در حدود 41 درصد بیشتر از سایر افرادی است که خواب کافی دارند.

خواب ناکافی نیز همانند خواب زیاد، دارای پیامدهای منفی بسیاری می باشد؛ این مطالعات بر این باور بودند که ریسک مرگ زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز می‌خوابند، 9 درصد بیشتر از سایر افرادی است که خواب کافی دارند.

 به نظر می رسد که، میزان خواب کافی و مطلوب در افراد بزرگسال ۶ الی ۸ ساعت در شبانه روز می باشد؛ بنابراین در صورتی که بیش از 9 ساعت در شبانه روز می‌خوابید، مراجعه به پزشک و بررسی اختلال موجود توصیه می گردد.

 

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه