فیلم های آمورشی

شناخت نوشیدنی های سنتی

با شناخت کافی از انواع نوشیدنی های سنتی به راحتی می توان آنها را جایگزین نوشیدنی های صنعتی موجود در بازار کرد.

برای مثال کمتر کسی است که بداند شربت سکنجبین که در ذهنیت عموم یک نوع ساده و بی رنگ آن بیشتر وجود ندارد حدود 1300 نوع مختلف از آن وجود دارد که می توان از آن در پذیرایی ها و به عنوان نوشیدنی بعد غذا استفاده کرد.

برای مثال می توان سکنجبین به همراه انار و یا عناب و یا زرشک را به صورت شربت تهیه کرد که ترکیبات آن می تواند کاملا بر حسب سلیقه انتخاب شود.

تابحال راجع به ماءالشعیر طبی و سنتی فکر کرده اید؟

برای تهیه ماءالشعیر سنتی یک واحد جو پرک نشده به همراه 14 واحد آب (برای شربت رقیق) و یا 20 واحد آب(برای شربتی غلیظ تر)را می توان در نظر گرفت و تا زمانیکه دانه های جو شروع به شکفتن و به اصطلاح لعاب بیندازد حدود 40 الی 50 دقیقه زمان می برد.

به نسبت کیفیت جو کیفیت رنگی که از این ترکیب به دست می آید بهتر است و رنگی مایل به صورتی ملایم به دست خواهد آمد.

برای بهتر شدن طعم ترکیب به دست آمده می توان به میزان لازم شکر و یا عسل طبیعی اضافه کرد و سپس ترکیب را مجدد بر روی شعله می گذاریم تا زمانی که رسوب کند.

به این ترتیب ماءالشعیر طبی شما آماده است. می توانید این نوشیدنی را جایگزین انواع مضر نوشیدنی های گازدار موجود در بازار کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که ماءالشعیر مزاجی سرد و تر دارد و برای خنثی کردن سردی آن می توانید از یکی از ترکیبات دارچین، زنجبیل و یا ترکیبات گرم دیگر استفاده کنید.

 

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه