دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز

 دمنوش چای سبز و خواص چای سبز

10 مورد از فواید دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز سالمترین نوشیدنی است که دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می باشد که اثرات به سزایی بر روی بدن انسان دارد.از جمله بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی و کاهش خطر ابتلا به سرطان.

 

1. دمنوش چای سبز حاوی ترکیبات بیولوژیکی است که سلامت بدن را بهبود می بخشد

 

دمنوش لاغری چای سبز بیش از یک نوشیدنی مایع است. بسیاری از ترکیبات گیاهی در برگ چای، آن را به نوشیدنی که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مهم است تبدیل کرده است. چای سبز غنی از پلی فنل ها است که کمک به مبارزه با سرطان می کند و دارای اثراتی مانند کاهش التهاب می باشد.چای سبز دارای حدود 30 درصد از پلی فنل ها ، از جمله دارای مقدار زیادی از کاتچین به نام EGCG می باشد. کاتچین ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری به عمل می آورند.این مواد می توانند تشکیل رادیکال های آزاد را در بدن کاهش دهند، و از آسیب سلول ها و مولکول ها محافظت کنند. این رادیکال های آزاد نقش مهمی در پیری و انواع بیماری ها ایفا می کنند.EGCG یکی از قوی ترین ترکیبات در چای سبز است. و برای درمان بیماری های مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته است و به همین علت است که چای سبز دارای خواص دارویی قوی می باشد.

 2. ترکیبات دمنوش لاغری چای سبز می تواند باعث بهبود عملکرد مغز شوند

دمنوش لاغری چای سبز علاوه بر اینکه می تواند شما را بیدار نگه دارد همچنین می تواند شما را باهوش تر کند. عنصر فعال کلیدی آن ،کافئین است که به عنوان یک محرک شناخته شده است.این مقدار در چای سبز به اندازه قهوه نیست.آنچه که کافئین در مغز انجام می دهد، مسدود کردن یک مهار کننده ی عصبی به نام آدنوزین است. به این ترتیب، در واقع شلیک نورون ها و غلظت انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین افزایش می یابد. کافئین مورد مطالعه بسیاری قرار گرفته است و به طور مداوم منجر به بهبود عملکرد مغز، از جمله بهبود خلق و خوی، هوشیاری، حافظه و زمان واکنش می شود. به علاوه چای سبز علاوه بر کافئین، دارای اسید آمینه ال تیانین است که باعث بهبود سطح انرژی و کاهش استرس در بدن می شود. مطالعات نشان می دهد که کافئین و ال تیانین می تواند اثرات سینرژیک داشته باشد. ترکیب این دو به ویژه در بهبود عملکرد مغز نقش به سزایی دارد. 

3. دمنوش لاغری چای سبز باعث افزایش سوزاندن چربی و بهبود عملکرد فیزیکی می شود

اگر شما به لیست ترکیبات  مکمل های چربی سوز نگاه کنید، ممکن است که چای سبز را در ترکیبات ببینید.این به این دلیل است که چای سبز باعث افزایش سوختن چربی و افزایش میزان متابولیسم در آزمایشات انسانی شده است.در یک مطالعه در 10 مرد سالم، چای سبز مصرف انرژی را 4 درصد افزایش داد.مطالعه دیگری نشان داد که اکسیداسیون چربی 17 درصد افزایش می یابد و نشان می دهد که چای سبز می تواند به طور انتخابی سوزاندن چربی را افزایش دهد.با این حال، برخی مطالعات درباره چای سبز نشان می دهند اثرات ممکن است به فرد بستگی داشته باشد.

 4. آنتی اکسیدان ها در چای سبز خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش می دهند

 سرطان ناشی از رشد کنترل نشده ی سلول ها می باشد و یکی از علل اصلی مرگ در جهان است. آسیب اکسیداتیو به رشد سرطان کمک می کند و آنتی اکسیدان ها می توانند اثر محافظتی در این زمینه داشته باشند.چای سبز یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های قوی است، بنابراین احساس می شود که خطر ابتلا به سرطان را می تواند کاهش دهد.• سرطان پستان: بررسی ها و مطالعاتی نشان داد که زنان که بیشترین مصرف چای سبز را دارند ، خطر ابتلا به سرطان پستان حدود 20 تا 30 درصد در آن ها کمتر است.• سرطان پروستات: یک مطالعه نشان داد که مردانی که چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن ها 48٪ کمتر است.• سرطان کولورکتال: تجزیه و تحلیل 29 مطالعه نشان داد که کسانی که چای سبز مصرف می کنند ابتلا به سرطان کولورکتال در آن ها تا 42% کاهش می یابد.

 5. چای سبز مغز شما را در دوران پیری محافظت کند و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد

چای سبز نه تنها می تواند عملکرد کوتاه مدت مغز را بهبود بخشد، بلکه ممکن است مغز شما را در سالخوردگی از آسیب محافظت کند.بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری نورودژنراتیو در انسان است و یکی از دلایل اصلی ابتلا به زوال عقل است. بیماری پارکینسون دومین بیماری شایع  نورودژنراتیو است و شامل مرگ نورونهایی که تولید دوپامین در مغز می کنند، می شود.مطالعات متعدد نشان می دهد که ترکیبات کاتچین در چای سبز می توانند اثرات محافظتی مختلفی بر روی نورون ها در لوله های آزمایش و مدل های حیوانی داشته باشد که به طور بالقوه خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

 6. چای سبز می تواند باکتری های دهان را از بین برده و باعث بهبود سلامت دندان ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت شوند

کاتچین ها در چای سبز دارای اثرات بیولوژیکی دیگری نیز هستند.برخی مطالعات نشان می دهد که می توانند باکتری ها را از بین برده و ویروس هایی مانند ویروس آنفلوآنزا را مهار کنند،و به طور بالقوه خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهند.استرپتوکوکوس موتانس، باکتری مضر در دهان است. که باعث تشکیل پلاک می شود و یکی از دلایل اصلی حفره ها و پوسیدگی دندان می باشد.مطالعات نشان می دهد که کاتچین ها در چای سبز مانع رشد استرپتوکوکوس موتانس می شوند. مصرف چای سبز با بهبود سلامت دندان و خطر پایین پوسیدگی همراه است. 

 7. چای سبز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد

دیابت نوع 2 بیماری است که در چند دهه گذشته به طور اپیدمی شیوع پیدا کرده و در حال حاضر حدود 400 میلیون نفر در سراسر جهان از آن رنج می برند.این بیماری باعث افزایش سطح قند خون به صورت مقاومت به انسولین یا عدم توانایی تولید انسولین است.مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد .

 8. چای سبز می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد

بیماری های قلبی عروقی،(بیماری های قلبی و سکته مغزی)، بزرگترین علل مرگ در جهان هستند. مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند بعضی از عوامل خطر اصلی(کلسترول LDL و تری گلیسیرید) برای این بیماری ها را بهبود بخشد.چای سبز به طرز چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی خون را افزایش می دهد، و از ذرات LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.

 9. چای سبز می تواند به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به چاقی کمک کند

با توجه به این که چای سبز می تواند میزان متابولیسم را در کوتاه مدت افزایش دهد، این امر می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.مطالعات متعدد نشان می دهد که چای سبز منجر به کاهش چربی بدن، به ویژه در ناحیه شکمی می شود.یکی از این مطالعات یک مطالعه 12 هفته ای تصادفی در 240 مرد و زن است که در این مطالعه، گروه چای سبز کاهش چشمگیری در درصد چربی بدن، وزن بدن، دور کمر و چربی شکم داشت.

دمنوش چای سبز

 

 10. چای سبز می تواند به شما کمک کند زنده بمانید

با توجه به اینکه مصرف کنندگان چای سبز در معرض خطر کمتر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند، این امر می تواند به شما کمک کند که به مدت طولانی تر زندگی کنید.در مطالعه 40530 بزرگسال ژاپنی، کسانی که بیشترین مصرف چای سبز (5 یا بیشتر فنجان در روز) را در طول 11 سال داشتند خطر مرگ در آن ها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد.در مصرف کنندگان چای سبز:• مرگ تمام علل: در زنان 23 درصد پایین تر است، در مردان 12 درصد کمتر است.• مرگ به دلیل بیماری های قلبی: در زنان 31 درصد کمتر است، در مردان 22 درصد کمتر است.• مرگ ناشی از سکته مغزی: 42٪ در زنان، 35٪ در مردان پایین است.مطالعه دیگری در سالمندان ژاپنی نشان داد که کسانی که بیشترین مقدار چای سبز را مصرف می کنند، در طی دوره 6 ساله، 76 درصد کمتر در معرض مرگ قرار دارند .

 

دمنوش_چای_سبز

 

فواید دمنوش چای سبز


•    دمنوش چای سبز، مملوء از پلی فنول بوده که دارای اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی می باشد.
•    آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش چای سبز، تشکیل رادیکال های آزاد را کاهش می دهد؛ رادیکال های آزاد در روند پیری و بروز یکسری از بیماری ها نقش دارند.
•    دمنوش چای سبز، می تواند عملکرد مغزی شما را بهبود بخشد. دمنوش چای سبز حاوی آمینو اسید "ال- تئانین" می باشد؛ این آمینو اسید قادر به عبور از عروق مغزی بوده و می تواند فعالیت نوروترانسمیترهای گاما آمینو بوتیریک اسید را افزایش داده و دارای تاثیرات ضد استرس می باشد. این اسید آمینه، سنتز دوپامین در مغز را نیز افزایش می دهد.
•    دمنوش چای سبز، دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه می باشد؛ اما با این حال این مقدار کفایت کافی برای ایجاد اثرات مثبت را دارد. این مقدار کافئین، انرژی متعادل تری را نسبت به قهوه در اختیار شما قرار می دهد.
•    دمنوش چای سبز در افزایش چربی سوزی و بالا سطح متابولیسم بدن نقش دارد.
•    دمنوش چای سبز مملوء از آنتی اکسیدان بوده و دارای اثرات ضد سرطانی می باشد.
•    دمنوش چای سبز دارای اثرات محافظتی بر نورون ها بوده و ریسک ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.

مطالعات بسیاری نشان می دهند که چای سبز باعث کاهش میزان «استیل کولین» در سلول‌های مغز شده و با این عملکرد مانع از تخریب سلول‌های مغز و بروز بیماری آلزایمر می‌شود؛ آنتی اکسیدان‌های چای سبز با به تعویق انداختن قرار گرفتن سلول‌های مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می‌شوند.
•    کاتچین های موجود در دمنوش چای سبز دارای اثرات ضد باکتری بوده و از بروز بیماری های ویروسی نیز جلوگیری کنند.
•    کاتچین های موجود در دمنوش چای سبز، مانع از رشد باکتری ها و برخی ویروس ها شده و سبب بهبود سلامت دندان ها و کاهش پوسیدگی دندان ها و بوی بد دهان می شوند.
•    برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 می توانید از دمنوش چای سبز استفاده کنید. مطالعات نمایانگر این هستند که دمنوش چای سبز، حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کاهش می دهد، بنابراین، مصرف دمنوش چای سبز ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
•    دمنوش چای سبز در کاهش سطح کلی کسترول و کلسترول LDL نقش داشته و از اکسیداسیون ذرات LDL جلوگیری می کند. ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، در مصرف کنندگان دمنوش چای سبز نیز کاهش یافته است.
•    دمنوش چای سبز در کاهش وزن و کاهش ریسک ابتلا به چاقی نقش دارد. این دمنوش سطح متابولیسم را در مدتی کوتاه افزایش داده و به همین دلیل سبب کاهش وزن می شود.
•    مطالعات گوناگونی بیان می کنند که مصرف دمنوش چای سبز موجب کاهش چربی بدن به ویژه چربی ناحیه شکم می گردد.
•    دمنوش چای سبز طول عمر شما را افزایش می دهد. دمنوش چای سبز با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان سبب افزایش طول عمر شما می گردد.

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه