دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

مزایای استفاده از دمنوش زنجبیل اغلب به عنوان یک راه حل سریع برای حل مشکلات معده و کاهش پریشانی گوارشی، و درمان تهوع است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که زنجبیل و دمنوش لاغری زنجبیل می تواند باعث افزایش سوزاندن چربی، کاهش التهاب و حتی کنترل کلسترول و قند خون شود

 

8  فایده دمنوش زنجبیل

1.استفاده از دمنوش زنجبیل سبب آرام کردن معده می شود.

2.دمنوش زنجبیل ایمنی بدن را افزایش می دهد.

3.دمنوش زنجبیل به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

4.دمنوش زنجبیل سبب کاهش درد می شود.

  1-   بهبود درد معده با استفاده از زنجبیل و دمنوش زنجبیل

بررسی هایی در تایلند نشان داد که زنجبیل و دمنوش زنجبیل قادر به کاهش حالت تهوع و استفراغ در زنان باردار می باشد علاوه بر این، مطالعه دیگری در سال 2012 از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر نشان داد که زنجبیل و دمنوش زنجبیل باعث کاهش شدید تهوع ناشی از شیمی درمانی در بیماران سرطانی شده است .برای افزایش اثر آن می توانید لیمو یا نعنا را به دمنوش زنجبیل خود نیز اضافه کنید.

 

2-   دمنوش زنجبیل ایمنی بدن را افزایش می دهد

در واقع، بسیاری از افراد از دمنوش زنجبیل به عنوان یک درمان موثر طبیعی  برای سرماخوردگی، آلرژی و عفونت استفاده می کنند.

بر طبق برخی مطالعات آزمایشگاهی، زنجبیل و دمنوش زنجبیل حاوی ترکیباتی است که می تواند رادیکال های آزاد را مهار کرده و باعث کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن شود.

ریشه زنجبیل دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که زنجبیل و دمنوش زنجبیل می تواند به طور موثر بدن را در برابر عفونت های دستگاه تنفسی، عفونت های قارچی و حتی بیماری های لثه محافظت کند.

 

3-   دمنوش زنجبیل به حفظ سلامت مغز کمک می کند

با توجه به توانایی زنجبیل در کاهش التهاب، برخی تحقیقات نشان داده اند که ریشه زنجبیل به سلامت مغز شما کمک می کند و می تواند به محافظت در برابر اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر یا پارکینسون کمک کند.

مطالعاتی نشان داده است که استفاده از عصاره زنجبیل  برای مدت دو ماه باعث افزایش دقت و عملکرد شناختی در زنان میانسال می شود. به همین ترتیب، یک مطالعه حیوانی در سال 2011 نشان داد که زنجبیل و دمنوش زنجبیل  باعث محافظت در برابر آسیب مغزی و بهبود حافظه در موش صحرایی می شود.

 

4-   دمنوش زنجبیل سبب کاهش درد می شود

اگر از درد مزمن در مفاصل و ماهیچه ها رنج می برید، یک فنجان دمنوش زنجبیل را به صورت معمول مصرف کنید. نشان داده شده است که زنجبیل برای کاهش التهاب، کاهش درد عضلات و درد مفاصل، و حتی کاهش شدت درد قاعدگی بسیار موثر است.

یک مطالعه منتشر شده در زمینه روماتیسم مفصلی نشان داد که عصاره زنجبیل قادر به کاهش درد زانو ناشی از استئوآرتریت می باشد.

مطالعات دیگری از دانشگاه گرجستان و دانشگاه ایالتی در سال 2010 نشان داد که زنجبیل درد عضلانی ناشی از ورزش کاهش می یابد. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات گیاهی دانشگاه شاهد در ایران نشان داد که عصاره ریشه زنجبیل برای پنج روز شدت درد قاعدگی به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 

آیا به دنبال راهی طبیعی برای لاغری هستید؟!

 

پیشنهاد ما به شما دمنوش های گیاهی مری تی می باشد. جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

دمنوش زنجبیل

 

تاثیر دمنوش زنجبیل در بهبود سر درد

دمنوش زنجبیل با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود، تاثیر چشمگیری در بهبود درد داشته و اثری همانند داروهای مسکن شیمیایی ایفا می کند. دمنوش زنجبیل با ممانعت از ترشح هورمون های التهاب زا، به تسکین درد کمک می کند. دمنوش زنجبیل به دلیل محتوای منیزیم، روی و کروم در افزایش جریان خون مفید عمل می کند. افراد مبتلا به سردردهای مزمن یا میگرن، می توانند برای کاهش سردرد، یک سوم قاشق چایخوری زنجبیل را در آب حل کرده و با شروع علائم سردرد مصرف کنند.

 

مصرف دمنوش زنجبیل در دوران بارداری

مصرف مقدار متعادل دمنوش زنجبیل در دوران حاملگی، بسیار کمک کننده و مفید می باشد؛ مصرف دمنوش زنجبیل در سه ماه اول حاملگی، تاثیر چشمگیری در بهبود حالت تهوع دارد. مصرف بیش از حد دمنوش زنجبیل ممکن است همراه با عوارض بوده و مشورت با پزشک توصیه می گردد.

دمنوش زنجبیل برای بهبود حالت تهوع

بسیاری از پزشکان، برای بهبود حالت تهوع در دوران بارداری مصرف دمنوش زنجبیل را توصیه می کنند. نوشیدن دمنوش زنجبیل در شب و صبح بلافاصله پس از بیدار شدن به بهبود تهوع بارداری کمک می کند.

دمنوش زنجبیل برای بهبود هضم

همانند اثر مثبت دمنوش زنجبیل بر حالت تهوع، دمنوش زنجبیل هضم مواد غذایی را نیز بهبود می بخشد.

دمنوش زنجبیل برای پیشگیری از سرطان

مطالعات بیانگر آن هستند که زنجبیل دارای خاصیت درمانی در سرطان تخمدان است؛ بنابراین مصرف دمنوش زنجبیل در دوران بارداری از بروز استرس اکسیداتیو و سرطان تخمدان پیشگیری می کند.

دمنوش زنجبیل برای بهبود بیماری های التهابی روده

علائم بیماری های التهابی روده، در دوران حاملگی تشدید می شود. در صورتی که از علائم آزار دهنده این بیماری رنج می برید، مصرف دمنوش زنجبیل راه حل مناسبی برای شما است.

دمنوش زنجبیل و بهبود گرفتگی های عضلانی

در دوران بارداری، احتمال بروز دردهای عضلانی در بدن بیشتر می شود؛ مصرف دمنوش زنجبیل اثر تسکینی در بهبود این دردها دارد.

دمنوش زنجبیل و بهبود گردش خون

 مصرف دمنوش زنجبیل، موجب بهبود گردش خون بدن مادر و انتقال بهتر مواد غذایی و اکسیژن به جنین می‌شود.

دمنوش زنجبیل برای جذب بهتر مواد مغذی

در دوران بارداری، میزان نیاز به مواد مغذی مختلف افزایش می یابد؛ مصرف دمنوش زنجبیل به جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند.

دمنوش زنجبیل برای کنترل سطح کلسترول

دمنوش زنجبیل با کاهش سطح LDL و افزایش سطح HDL، سطح کلسترول را کنترل می کند.

در صورت مصرف بیش از حد دمنوش زنجبیل در دوران بارداری احتمال کاهش وزن غیر طبیعی مادر، تولد نوزاد نارس، سقط جنین و خونریزی بیش از حد در زایمان وجود دارد؛ بنابراین در رابطه با مقدار مصرف دمنوش زنجبیل، با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه