دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

یک قاشق غذاخوری دارچین حاوی:

  • 19 کالری
  • 0 گرم چربی، قند یا پروتئین
  • 4 گرم فیبر
  • 68 درصد نیاز روزانه منگنز
  • 8 درصد نیاز روزانه کلسیم
  • 4 درصد نیاز روزانه آهن
  • 3 درصد نیاز روزانه ویتامین K

تقریبا ½ قاشق چای خوری دارچین روزانه می تواند اثرات مثبتی بر روی سطح قند خون، هضم، ایمنی داشته باشد؛ با این حال، دوزهای قوی آن برای بهبود خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان مفید می باشد.

 

فواید دارچین و دمنوش دارچین

1.دارچین و دمنوش دارچین منبع بالا آنتی اکسیدان ها

دارچین و دمنوش دارچین حاوی مقدار بالایی از  آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند بدن را از رادیکال های آزاد محافظت کند.در مطالعاتی که فعالیت آنتی اکسیدانی 26 عصاره با یکدیگر مقایسه شد، دارچین برنده شد و مقدار بالایی ازآنتی اکسیدان ها در دارچین و دمنوش دارچین نسبت به سایر گیاهان و ادویه های قوی، از جمله سیر، آویشن، رزماری و الیاف گیاهی یافت شد.

فواید دارچین و دمنوش دارچین به نوع آنتی اکسیدان های آن به نام پلی فنول ها، اسید فنولیک و فلاونوئیدها مربوط می شود. این آنتی اکسیدان ها مشابه آنهایی هستند که در انواع توت ها، شراب قرمز و شکلات تیره پیدا شوند. این ترکیبات موجود در دارچین و دمنوش دارچین برای مبارزه با استرس در بدن فعالیت می کنند، که در صورت عدم کنترل، ممکن است منجر به تشکیل بیماری شود.

 خواص دارچین

 

2.دارچین و دمنوش دارچین و خاصیت ضد التهابی

آنتی اکسیدان ها در دارچین و دمنوش دارچین دارای اثرات ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان، کاهش عملکرد مغز کمک کند. محققان بیش از هفت نوع از ترکیبات فلاونوئید را تنها در دارچین شناسایی کرده اند.

از آنجایی که دارچین و دمنوش دارچین باعث کاهش تورم و التهاب می شود، می تواند در کنترل درد مفید باشد، زیرا مطالعات نشان می دهد که دارچین به درد عضلانی، درد PMS، و شدت واکنش های آلرژیک نیز کمک می کند.

3.تاثیر دارچین و دمنوش دارچین بر سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که یکی دیگر از مزایای استفاده از دارچین و دمنوش دارچین این است که باعث کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله سطح بالای کلسترول ، سطح بالای تری گلیسیرید و فشار خون بالا می باشد.

ترکیبات خاص دارچین می توانند به کاهش کلسترول تام، LDL  یا کلسترول بد و تری گلیسیرید کمک کنند، در حالی که HDL یا کلسترول خوب باقی می ماند. بررسی ها همچنین نشان داده است که دارچین و دمنوش دارچین فشار خون بالا را که یکی دیگر از تهدیدات برای ایجاد بیماری قلبی یا سکته مغزی است، کاهش می دهد.

با توجه به تحقیقات انجام شده دارچین و دمنوش دارچین یک ضد انعقاد خون مفید است و از ایجاد لخته های خون در خونریزی جلوگیری می کند. دارچین و دمنوش دارچین همچنین گردش خون را افزایش می دهد و توانایی بهبود بافت های بدن را هنگام آسیب دیدگی دارد.

4.مبارزه بر علیه دیابت با دارچین و دمنوش دارچین

دارچین و دمنوش دارچین دارای اثر ضد دیابتی است که باعث کاهش سطح قند خون می شود و همچنین می تواند حساسیت به هورمون انسولین را افزایش دهد که هورمون حیاتی و ضروری برای حفظ سطح قند خون است.

دارچین و دمنوش دارچین نقش مهمی در جلوگیری از آنزیم های خاصی به نام آلانین ها دارد که اجازه می دهد تا گلوکز (قند) به خون منتقل شود. بنابراین، نشان داده شده است که مقدار گلوکز که پس از آن که مواد غذایی با قند بالا وارد می شود، کاهش می یابد، که برای افراد دیابتی بسیار مهم است.به همین دلیل، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با افزودن عصاره دارچین می توانند اثرات قابل توجه آن را بر شاخص های قند خون مشاهده کنند.

5.دارچین و دمنوش دارچین و تاثیر آن بر عملکرد مغز

تحقیقات همچنین نشان می دهد که یکی دیگر از مزایای آنتی اکسیدانی دارچین و دمنوش دارچین این است که آنها می توانند به دفاع از مغز در برابر بیماری های عصبی مانند بیماری های پارکینسون و آلزایمر کمک کنند.

دارچین و دمنوش دارچین با فعال کردن پروتئین های محافظتی عصبی ،سلول های مغز را از جهش و از بین رفتن محافظت می کند.

از آنجایی که دارچین و دمنوش دارچین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است اثرات پیری بر بدن و مغز را کاهش می دهد، در آینده ما ممکن است از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با بیماری های ناتوانی ناشی از سن استفاده کنند.

6.با استفاده از دارچین و دمنوش دارچین خطر مبتلا به سرطان را کاهش دهید

با توجه به توانایی آنتی اکسیدانی، دارچین و دمنوش دارچین می تواند از  آسیب DNA، جهش سلولی و رشد تومور سرطانی محافظت کند. مطالعات نشان داده است که  ترکیب به نام سینامالدئید در دارچین دارای توانایی مهار رشد تومور سرطانی و محافظت از DNA از آسیب است، در حالی که سلول های سرطانی را به خود ویرانی (به نام آپوپتوز سلول) تشویق می کند.

 دمنوش دارچین

7. دارچین و دمنوش دارچین و محافظت از پاکیزگی دهان و دندان

باکتری هایی که در میکرو فلور دهان زندگی می کنند، می توانند باعث بوجود آمدن نفس بد، پوسیدگی دندان، حفره یا دهان شوند.نشان داده شده است روغن اسانس دارچین  که قوی تر از سایر عصاره های گیاهی است می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به طور طبیعی به مبارزه با باکتری ها در دهان بپردازد و همانند دهانشویه ضد باکتری طبیعی عمل کند.

8. دارچین ودمنوش دارچین محافظت از پوست

دمنوش دارچین دارای اثرات ضد بیوتیک و ضد میکروبی است که پوست را از التهاب، واکنش های آلرژیک و عفونت محافظت می کند. استفاده از اسانس دارچین به طور مستقیم به پوست می تواند در کاهش التهاب، تورم، درد و قرمزی مفید باشد.

9.دارچین و دمنوش دارچین به عنوان نگهدارنده طبیعی مواد غذایی

یکی از مزایای کمتر شناخته شده دمنوش دارچین این است که می توان آن را برای حفظ و نگهداری مواد غذایی استفاده کرد. از آنجایی که دارچین دارای خواص ضد باکتریایی است و همچنین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، می توان آن را به عنوان نگهدارنده در بسیاری از غذاها بدون نیاز به مواد شیمیایی و مواد مصنوعی استفاده کرد.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که وقتی پکتین  میوه با عصاره برگ دارچین پوشش داده می شود، فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد باکتری آن بالا می رود و برای مدت طولانی تازه می ماند. دارچین نقش مهمی در مهار کننده های تیروزیناز دارد که در متوقف کردن تغییر رنگ در میوه ها و سبزیجات مفید است .

فواید دمنوش دارچین

•    مصرف دمنوش لاغری دارچین به چربی سوزی کمک می کند؛ مصرف روزانه این دمنوش به همراه انجام فعالیت های ورزشی تاثیر چشمگیری در کاهش وزن دارد. این دمنوش با کاهش سطح قند خون، چربی کمتری را نیز ذخیره کرده و سبب کاهش وزن می شود.
•    در صورتی که شما مبتلا به دیابت نوع 2 بوده و به دنبال یک راه طبیعی برای کنترل قند خون هستید؛ مصرف دمنوش دارچین پیشنهاد عالی برای شما است! دمنوش دارچین به کنترل سطح قند خون کمک می کند.
•    دمنوش دارچین دارای آرامبخش بوده و موجب کاهش استرس می گردد. مصرف دمنوش دارچین در بهبود افسردگی و سردردهای عادی تاثیر گذار است.
•    دمنوش دارچین بر بهبود جریان خون و رفع خستگی اثر بخش است.
•    یکی دیگر از اثرات مثبت دمنوش دارچین، کاهش سطح کلسترول LDL و افزایش سطح کلسترول HDL است. بنابراین این دمنوش احتمال ابتلا به گرفتگی عروق و حملات قلبی را کاهش می دهد؛ علاوه بر آن، کاهش سطح کلسترول یک  فاکتور مهم در کنترل وزن است.
•    مطالعات بیانگر این هستند که، مصرف مداوم دمنوش دارچین قدرت تمرکز و قوای ذهنی را افزایش می دهد.
•    بسیاری از زنان از دردهای قاعدگی رنج برده و به دنبال درمان هایی هستند که سطح هورمونی را تغییر ندهند؛ دمنوش دارچین به دلیل اثرات ضدالتهابی و ویژگی تخفیف درد خود، انتخاب مناسبی برای بهبود دردهای قاعدگی است.
•    تقویت سطح ایمنی بدن یکی از اثرات مهم این دمنوش است. ترکیبات ضد قارچی، ضد باکتری و ضد ویروس موجود در دارچین در از بین بردن پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) نقش دارند..
•    دمنوش دارچین با دارا بودن محتوای بالای آنتی اکسیدان هایی مانند "کاتچین" و "سیانید" در از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو و برخی سرطان ها نقش دارد.
•    مطالعات نشان دادند که مصرف منظم دمنوش دارچین ترشح اسید معده را افزایش داده و هضم را کاراتر می کند. نفخ و یبوست نیز با مصرف این دمنوش بهبود می یابند. بیماری های التهابی روده نیز در صورت مصرف منظم دمنوش دارچین بهبود می یابند.
•    یکی از نقش های مهم مصرف این دمنوش، کاهش التهاب است. التهاب در بدن به شکل های مختلفی مانند سوزش و خارش پوست، التهاب ریه ها، التهاب گلو، آکنه و یا درد مفاصل و ماهیچه ها نمود پیدا می کند.
•    دمنوش دارچین در تخفیف علائم سرماخوردگی و بیماری هایی مانند برونشیت نقش دارد.

آیا به دنبال راهی طبیعی برای لاغری هستید؟!

پیشنهاد ما به شما دمنوش های گیاهی مری تی می باشد. جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط


رژیم غذایی کرب سایکلینگ

رژیم غذایی کرب سایکلینگ از انواع رژیم های غذایی لاغری است که کمتر کسی با آن آشنا می باشد. در حالی که ... بیشتر بدانیم
رژیم غذایی غنی از آهن برای کودکان نوپا

برخی از کودکان نوپا، از خوردن غذاهای مغذی در رژیم غذایی امتناع کرده و به اصطلاح بد غذا هستند؛ ما در ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه