پاستا

پاستا

اگر شما یکی از طرفداران پاستا هستید؛ از شنیدن این خبر لذت  خواهید برد. "مردم هر ساله تقریبا در 40 وعده شام، پاستا می خورند."  در حدود 600 شکل متفاوت پاستا در سراسر جهان وجود دارد. چینی ها از 5000 سال پیش تا کنون، پاستا می خورند. ایتالیایی ها نیز، از بیش از 1500 سال قبل از دوران مارکوپولو، پاستا مصرف می کنند.

اکنون اطلاعات و توصیه های بیشتری را در اختیار شما می گذاریم:

برای تهیه ی پاستا، از یک لیتر آب جوش به ازای هر 120 گرم پاستای خشک استفاده نمایید. در هنگام به جوش آمدن پاستا، آن را گهگاه به هم بزنید. در صورت تمایل می توانید در هنگام به جوش آمدن آب، نمک نیز اضافه کنید. پس از به جوش آمدن پاستا، در صورت استفاده آن در سالاد، آن را آبکشی نمایید. در صورت استفاده از سس ها و چاشنی ها در پاستا، آبکشی توصیه نمی گردد.

به خاطر داشته باشید که 4 فنجان پاستای پخته برابر با 240 گرم پاستای نپخته است. 1 فنجان پاستای پخته نیز برابر با 2 سهم از گروه نان است.

در هنگام خرید پاستا به موارد زیر توجه کنید:

  • از شکل ها و طعم های جالب، لذت ببرید. اشکال پاپیونی، مارپیچی، تاب دار، حلقوی در طعم های گوجه یا اسفناج یا فیبردار از نمونه های متفاوت پاستا هستند.
  • می توانید از پاستای فاقد گندم در موارد متفاوتی مصرف کنید. این نوع پاستاها از جو، گندم سیاه، جو دو سر، برنج یا نشاسته سیب زمینی ساخته شده اند. در صورت ابتلا به بیماری سلیاک (عدم تحمل به گلوتن) یا آلرژی به گندم، لیست ترکیبات سازنده پاستا را بررسی کنید تا از فقدان گلوتن و گندم در آن اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که به تخم مرغ آلرژی دارید؛ لیست ترکیبات سازنده ی پاستا را بررسی کنید.
مقالات مرتبط


عوارض کاهش وزن سریع

برخی افراد با استفاده از رژیم های غیر عادی و تمرینات ورزشی شدید سعی بر کاهش وزن سریع دارند؛ اما نکته ... بیشتر بدانیم
رژیم کاهش کلسترول

استفاده از یک رژیم غذایی هوشمندانه، می تواند سبب کاهش سطح کلسترول بدن شما گردد. ایجاد تغییراتی کوچک ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه