بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی عروقی

امروزه، افراد بسیار زیادی از بیماری های قلبی عروقی، رنج می برند؛ بیماری های قلبی عروقی نرخ مرگ و میر بالایی را نیز به خود اختصاص داده اند. بررسی ها نمایانگر آن است که پایین ترین نرخ شیوع مرگ و میر، متعلق به اهالی جنگل های آمازون در کشور بولیوی است.

بنابر آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، 31% مرگ و میر سال 2016 ناشی از بیماری های قلبی عروقی می باشد. رژیم غذایی، مهم ترین فاکتور قابل تغییر در استراتژی های پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی است. راهنماهای رژیمی بیان می کنند که، مصرف رژیم مملوء از میوه، سبزی، غلات کامل و ماهی های چرب، یکی از اساسی ترین گام ها در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی می باشد.

پژوهش ها بیانگر آن هستند که، کمترین نرخ شیوع بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بد، چاقی و دیابت نوع 2 متعلق به مردم قبیله تیسمانی است. اما علت اصلی این پدیده چیست؟ به نظر می رسد، که رژیم غذایی افراد قبیله تیسمانی اصلی ترین فاکتور در این زمینه است. رژیم غذایی مردم این قبیله، غالبا از منابع طبیعی فراهم گردیده و سهم بسیار اندکی متعلق به غذاهای فرآوری شده است.

رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات

محققان بیان کردند که رژیم معمول افراد قبیله تیسمانی غنی از کربوهیدرات و پروتئین بوده و دارای مقادیر محدودی از چربی است. رژیم غذایی افراد قبیله تیسمانی پرکالری بوده و متشکل از 64% کربوهیدرات، 21% پروتئین و 15% چربی می باشد.  کربوهیدرات رژیمی این افراد نیز از کربوهیدرات های پیچیده تامین می گردد. 16% کالری رژیم این افراد از ماهی تامین می شود؛ 40 نوع ماهی گوناگون در رژیم غذایی این افراد وجود دارد. افراد قبیله تیسمانی، تنها 8% مواد غذایی مورد نیاز خود را از مارکت تهیه می کنند.دمنوش لاغری

چالش تغییر سبک زندگی

پژوهشگران هم چنین خاطر نشان می‌کنند که مردم قبیله تیسمانی نسبت به سایر افراد، روزانه مقدار کالری بیشتری مصرف می‌کنند؛ ولی در عین حال  از نظر فعالیت جسمانی نیز فعال‌تر بوده و کارهای سنگین زیادی را انجام می‌دهند.

مقالات مرتبط


تاثیر رژیم کتوژنیک بر بیماری ام اس

بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس بیماری است که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ برخی از ... بیشتر بدانیم
انواع دمنوش برای روزه داران در ماه رمضان

از آنجا که در ماه مبارک رمضان به سر می بریم و اوقات زیادی را بدون غذا و به ویژه نوشیدن مایعات می گذر ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه