رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم موردی است که این روز ها بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. برای دست یابی به این مقصود باید سبک زندگی فعلی مان را تغییر داده و به مرور به سمت رژیم غذایی سلام گام برداریم.

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم همانطور که از اسم آن مشخص است رژیمی است که در آن از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده شود. بهترین منابع دریافتی کالری روزانه در یک رژیم غذایی سالم عبارتند از میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و ... .

رژیم غذایی سالم و اهمیت آن

برای اینکه بدن سالم و زندگی طولانی داشته باشیم نیازمند رعایت رژیم غذایی سالم هستیم به علاوه اینکه رژیم های غذایی ناسالم در طولانی مدت سبب بروز بیماری هایی همچون دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و بسیاری دیگر از بیماری های خطرناک می شود.

چطور رژیم غذایی سالم داشته باشیم

بخش های ضروری یک رژیم غذایی سالم :

نقش میوه در رژیم غذایی سالم

به جای استفاده از انواع تنقلات می توانید از میوه ها استفاده کنید. میوه های تازه فواید بیشتری نسبت به نوع فریز و یا خشک شده آن دارند.

نقش سبزیجات در رژیم غذایی سالم

سبزیجات منبع اصلی انواع ویتامین و مواد معدنی است. سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی و لوبیا سبز منابع دریافت مواد مغذی برای بدن شما هستند.

 

 

رژیم غذایی سالم

نقش روغن در ریم غذایی سالم

بهتر است از روغن های موجود در بازار در رژیم غذاییتان تا جای ممکن استفاده نکنید و به جای آن از روغن زیتون و یا روغن کنجد استفاده کنید.

نقش پروتئین در رژیم غذایی سالم

پروتئین ماده ای ضروری برای رشد عضلات و مغز می باشد و موردی مهم در رژیم غذایی سالم به حساب می آید. ماهی و مرغ که گوشت هایی کم چربی هستند منبع بسیار خوبی برای دریافت پروتئین می باشد.

عدس، گردو و لوبیا نیز منبع مناسبی برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن شما می باشد.

نقش غلات در رژیم غذایی سالم

به جای استفاده از آرد سفید که ارزش غذایی بسیار پایینی دارد غلات سبوس دار را در رژیم غذاییتان قرار دهید.

 

 

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه