تغذیه در دوران میانسالی

تغذیه در دوران میانسالی

تغذیه در دوران میانسالی

میانسالی

یائسگی یکی از مواردی است که در زنان میانسال پدید می آید؛ مصرف غذاهای گیاهی در تخفیف علائم یائسگی کمک کننده است. به علت اثرات مثبت استروژن های گیاهی، فیبر محلول و سایر ترکیبات موجود در غذاهای گیاهی، این مواد می توانند در تنظیم کلسترول خون موثر باشند. دریافت مقادیر کافی کلسیم، ویتامین D، ویتامینK و منیزیم، در حفظ سلامتی استخوان ها کمک کننده می باشد.

غذاهای عملکردی

این نوع غذاها، غذاهایی با مزایای بهداشتی و ارزش های تغذیه ای فراتر هستند؛ که شامل مواردی مانند: میوه ها و سبزی ها (به خصوص رنگ تیره)، بذر کتان، غلات کامل، روغن ماهی، برخی ادویه ها، برخی انواع خاص روغن ها و ماهی ها، ماست، مغزها، سویا، کاکائو و فیبر هستند. غذاهای عملکردی می توانند شامل غذاهای کامل و غنی شده باشند. فواید این نوع مواد غذایی زمانی بروز می کند که به عنوان جزئی از رژیم غذایی به صورت متنوع و مرتب مصرف شوند. مثال هایی از مزایای گزارش شده عبارتند از: کاهش سطح کلسترول، کنترل قند خون، نقش آنتی اکسیدانی بر علیه ترکیبات خطرناک، ارتقا سلامت دستگاه گوارش و تحریک فعالیت سیستم های آنزیمی سم زدایی در کبد.

مصرف سویا به عنوان بخشی از رژیم با چربی اشباع کم و کلسترول کم می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها را، کاهش دهد.

 

 

مقالات مرتبط


علائم کمبود ید

ید، ماده ای معدنی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری می باشد و باید در رژیم های غذایی جای گیرد. اما به ... بیشتر بدانیم
اشتهای کاذب و راه های رفع آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بسیاری از ساعات روز احساس گرسنگی کرده و میل به خوردن تنقلات داش ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه