ایده های پاییزی

ایده های پاییزی

ایده های پاییزی

آیا می خواهید که وعده غذایی خانواده خود را با چاشنی هایی با عطر و رنگ پاییز، همراه کنید؟ کدو حلوایی با پوسته سخت تر اما قابل خوردن و عطر و طعم قوی از کدوهای تابستانی که دارای پوستی نرم و عطر و طعم ملایم می باشند؛ متمایز است.

اطلاعات جدید، ویژگی های تغذیه ای متعددی را در توصیف کدو، بیان می کنند. بخش هایی با رنگ زرد تیره و نارنجی تیره در کدوهای پاییز و زمستانی، حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به کدوهای تابستانی می باشند؛ کدوهای پاییزه فیبر و سایر مواد مغذی گیاهی مانند بتاکاروتن و لوتئین (2 مورد از آنتی اکسیدان ها)، فیبرهای محلول و غیرمحلول (این فیبرها به کنترل سطح کلسترول و کاهش آن کمک می کنند)، تیامین و ویتامین B6، پتاسیم و آهن بیشتری را نسبت به کدوهای تابستانی دارند. کدوهای زمستانی، منبع کم چربی از سایر آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E، نیز می باشند.

به وسیله ی روش های زیر می توانید از کدو حلوایی لذت ببرید:

  • می توانید کدوها را پوست کنده، برش زده و سپس در سس های پاستا، سوپ ها و خوراک گوشت طبخ نمایید.
  • می توانید کدوها را به صورت پوره در آورده و از چاشنی هایی مانند دارچین در آن استفاده نمایید.
  • می توانید کدو را با سایر سبزیجات پخته شده، طبخ کنید.

گراتن کدو حلوایی با سیب

1 عدد کدوی حلوایی

1 عدد سیب پوست کنده و تکه تکه شده (بخش مرکزی سیب)

2 قاشق چایخوری کره ذوب شده

2 قاشق چایخوری شکر قهوه ای

1/8 قاشق چایخوری پودر دارچین

فر را در دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید. ظرف مخصوص پخت را چرب کنید. کدو را نصف کرده و دانه های آن را خارج نمایید؛ و برای مدت 35 دقیقه آن را بپزید. تکه های نصف شده کدو را نیز به 2 قسمت تقسیم کنید.

در کاسه ای کوچک، سیب، مارگارین، شکر قهوه ای و دارچین را ترکیب کرده و به خوبی مخلوط کنید. تکه های کدو را با مخلوط سیب، پر کرده و آن را با فویل بپوشانید. مواد فوق را تا زمان ترد شدن سیب یا برای مدت 30 دقیقه بپزید. در نهایت با مصرف مقادیر فوق، 4 سروینگ غذا حاصل می شود.

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه