تمرینات ورزشی متناوب

تمرینات ورزشی متناوب

تمرینات ورزشی متناوب

تمرینات ورزشی متناوب (شامل مراحل تمرین و استراحت به طور متناوب)، تنها مخصوص ورزشکاران حرفه ای نیستند. اگر روال فعالیت های بدنی شما، کسل کننده شده و هیجان خود را از دست داده است؛ به طور متناوب، اوقاتی را به تمرین و اوقاتی را به استراحت اختصاص دهید.

تمامی افراد، با انجام متناوب فعالیت های سبک، متوسط و شدید می توانند از سطح سلامت مطلوب تری بهره مند شده، کالری بیشتری سوزانده و از انجام آن فعالیت ها لذت ببرند. به خاطر داشته باشید که، ابتدا به آهستگی بدن خود را گرم کرده و در انتها به آهستگی بدن را سرد کنید و از انجام مکرر فعالیت هایی با شدت بالا نیز خودداری کنید.

برای افزایش کارایی فعالیت خود، زمان، تحرک و شدت بیشتری را به آن اختصاص دهید.

  • فعالیت های ورزشی متناسب خود را انجام دهید. در هنگام ورزش کردن، در صورتی که مبتدی هستید؛ ابتدا به آرامی راه رفته، سپس با سرعت معمولی راه رفته و مجددا به آرامی راه بروید. به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.
  • روال کنونی خود را شدیدتر کنید. اگر در مسیری پیاده روی می کنید، هر دو الی سه دقیقه یکبار سریع تر گام برداشته و سپس سرعت خود را کاهش دهید. تغییر ریتم فعالیت در دوچرخه سواری نیز، یک نوع فعالیت متناوب ساده است.
  • در صورتی که تجهیزات ورزشیتان دارای قابلیت های کامپیوتری است؛ تمرینات ورزشی متناوب را در برنامه آن قرار دهید. می توانید راه رفتن روی تردمیل شیب دار را نیز امتحان کنید.
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه