رژیم چاقی و افزایش وزن

رژیم چاقی و افزایش وزن

رژیم چاقی و افزایش وزن

برای افزایش وزن و رژیم غذایی افزایش وزن راه کارهای زیر وجود دارد.

•    برای افزایش وزن حتما تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. هر روز، 3 وعده اصلی و 2 یا 3 میانوعده را مصرف کنید.
•    جهت رژیم غذایی چاقی حجم غذای خود را نسبت به حالت قبل افزایش دهید.
•    برای چاق شدن حتما غذاهای پرکالری را مصرف کنید. میوه های خشک شده، سبزیجات نشاسته ای و مغزیجات از انتخاب های مناسب هستند.
•    در رژیم های چاقی روغن های غیر اشباع سالم را به غذای خود اضافه کنید. روغن زیتون، روغن کانولا و کره بادام زمینی را به غذای خود اضافه کنید.
•    برای رژیم غذایی چاقی پروتئین و کربوهیدرات های سالم را به غذای خود اضافه کنید. عسل، مربا، میوه خشک، جوانه گندم و پودر پروتئین سویا را به غذای خود اضافه کنید.
•    برای چاق شدن در رژیم غذایی خود حتما شیر، آبمیوه و شیک ها را جایگزین آب، قهوه، چای و نوشابه های رژیمی کنید.
•    دو یا سه بار در هفته ورزش کنید. تمرینات مقاومتی را انجام دهید. تمرینات مقاومتی با وزن بدن به ایجاد بافت ماهیچه ای کمک می کند.

جایگزین های پرچرب سالم

چربی های توصیه شده در رژیم های غذایی افزایش وزن:

  • روغن زیتون
  • کره بادام زمینی
  • انواع مغز ها
  • پنیرهای کم‌ چرب
  • آووکادو

چربی های کم تر توصیه شده در رژیم های غذایی افزایش وزن:

  • کره
  • سس های خامه ای
  • پنیر خامه ای

 

 

 

 

مقالات مرتبط


تاثیر رژیم کتوژنیک بر بیماری ام اس

بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس بیماری است که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ برخی از ... بیشتر بدانیم
رژیم غذایی دوپامین

دوپامین یکی از شاخص ترین ها و مهم ترین انتقال دهنده های عصبی در مغز انسان است و وظیفه آن انتقال محرک ... بیشتر بدانیم
عضله سازی چقدر زمان می برد؟

وجود عضلات سالم و قوی در بدن، یکی از الزامات مورد نیاز در جهت کارکرد طبیعی بدن است. امروزه شاهد آن ه ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه