چربی شکم و پهلو

چربی  شکم و پهلو

چربی شکم و پهلو

چربی شکم و پهلو علت های زیادی می تواند داشته باشد؛ رژیم غذایی نامناسب، عدم انجام فعالیت های فیزیکی و استرس از عمده ترین دلایل چربی شکم و پهلو هستند.

تجمع چربی های اضافی در ناحیه ی شکم و پهلو، ریسک ابتلا به بیماری های زیر را افزایش می دهد:

  • بیماری های قلبی
  • حملات قلبی
  • فشار خون بالا
  • سکته قلبی
  • دیابت نوع 2
  • آسم
  • سرطان سینه
  • سرطان کولون
  • آلزایمر و سایر بیماری های مغزی

با اعمال تغییرات زیر در سبک زندگی خود، می توانید از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شوید:

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با تغییراتی در رژیم غذایی

یک رژیم سالم و متعادل در کاهش وزن فرد و ایجاد تاثیرات مثبت در سلامتی موثر است. افراد باید مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای چرب و قندها را به دلیل فقدان ارزش غذایی کاهش داده و در عوض مقدار زیادی از میوه، سبزی، گوشت کم چرب و کربوهیدرات های پیچیده را مصرف کنند.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با پرهیز از مصرف الکل

برای رهایی از چربی های شکم و پهلو باید از مصرف الکل پرهیز کنید. نوشیدنی های الکلی حاوی شکر اضافی بوده که می تواند منجر به افزایش وزن گردد.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با افزایش سطح فعالیت های فیزیکی

عدم انجام فعالیت های فیزیکی در زندگی روزمره دارای مشکلات بسیاری از جمله افزایش وزن است. در صورتی که سعی می کنید، چربی های شکمی خود را بسوزانید، باید روزانه به طور منظم ورزش کنید. انجام ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی دارای تاثیر بسزایی در چربی سوزی شکم دارد. در صورتی انجام همزمان تمرینات مقاومتی و قدرتی با یکدیگر، شاهد نتیجه ای بهتر خواهید بود.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با قرار گرفتن در معرض نور خورشید

مطالعه ای در سال 2016 بر روی حیوانات انجام گرفت؛ نتایج آن بیانگر آن بود که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، منجر به کند شدن روند افزایش وزن و کاهش بروز بیماری های متابولیک می گردد. مطالعاتی نیز، اثر نور خورشید بر اضافه وزن در انسان ها را بررسی کردند، که برای نتیجه گیری دقیق، نیاز به انجام مطالعات بیشتری می باشد.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با کاهش میزان استرس

استرس منجر به افزایش وزن در افراد می گردد. ترشح هورمون استرس زای کورتیزول در افراد، اشتهای آن ها را افزایش داده و منجر به دریافت غذای بیشتر می گردد. برای کاهش میزان استرس خود، ورزش هایی مانند مدیتیشن و یوگا را انجام دهید.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با اصلاح الگوی خواب

خواب، یکی از اجزای اساسی در حفظ سلامتی است. هدف اصلی خواب، بازیابی انرژی و استراحت بدن است؛ اما با این حال تاثیر مهمی نیز در وزن فرد دارد. بهره مندی از خواب مطلوب برای رهایی از چربی های شکمی ضروری است.

  1. رهایی از چربی شکم و پهلو با ترک سیگار

سیگار کشیدن ریسک بروز چربی های شکمی را افزایش می دهد. ترک سیگار دارای تاثیراتی چشمگیر در بهبود سطح سلامت و رهایی از چربی های شکمی است.

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه