روزی یک عدد سیب بخورید

روزی یک عدد سیب بخورید

روزی یک عدد سیب بخورید

"خوردن یک سیب در روز، شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز می کند."، این ضرب المثل قدیمی، صحیح است.

از خوردن یک سیب متوسط آبدار به همراه پوست، لذت ببرید و همراه با آن از مزایای دریافت 4 گرم فیبر رژیمی در تنها 80 کیلوکالری انرژی نیز بهره مند شوید. این مقدار فیبر دریافتی، برابر با 15% مقدار توصیه شده ی روزانه در بزرگسالان است. فیبرهای محلول موجود در سیب، با اتصال به ذرات چربی و افزایش دفع آنها، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند. فیبرهای نامحلول موجود در فیبر نیز، به حرکت سریع تر مواد دفعی در مجرای روده کمک می کنند.

سایر مزایای فوق العاده سیب چه هستند؟ سیب و خصوصا پوست آن، مملو از "کوئرستین" می باشد. "کوئرستین"، آنتی اکسیدان قوی است، که رشد و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش داده و به وسیله ی ممانعت از ته نشینی چربی در رگ های خونی، موجب تقویت سطح سلامت قلبی می گردد. علاوه بر آن، "تانین" موجود در آب سیب نیز، موجب سلامت لثه ها می گردد.

منشا رایحه و طعم موجود در سیب، غالبا مربوط به یکسری از سلول های موجود در پوست سیب است. ویتامین c نیز در لایه ی نازک زیر پوست قرار دارد.

  • از سیب های آبدار در غذای خود استفاده کنید. سیب قرمز شیرین یا سیب سبز ترش را برش زده و به سالاد سبزیجات یا سالاد مرغ یا ساندویچ سالاد تن ماهی اضافه کنید.
  • اشتهای خود را به وسیله ی یک سیب تحریک کنید. یک سیب کامل یا تکه های سیب خشک یا آب سیب کنسرو شده را در کیف خود قرار دهید.
  • به جای استفاده از شربت در وافل، پنکیک یا نان تست فرانسوی خود، از سس سیب غلیظ استفاده کنید.
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه