گوشت لخم

گوشت لخم

آیا تصور می کنید که برای کاهش مصرف چربی،  باید گوشت را از منوی غذایی خود حذف کنید؟ نه کاملا. تنها کافی است گوشتی با حداقل چربی را در اندازه ای معقولانه انتخاب کنید.

گوشت گاو، منبع فوق العاده ای از پروتئین، آهن، روی و ویتامین های گروه B است. 90 گرم (اندازه یک نوار کاست) از بخش سرینی گوشت گاو پخته، حاوی 4 گرم چربی (2 گرم چربی اشباع) است که همانند مقادیر موجود در 90 گرم  از گوشت مرغ بدون پوست است.

برای جای دادن کم چرب ترین گوشت ها در سبد خرید این هفته، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سرنخ هایی در انتخاب قطعات بدون چربی: بخش سرینی و کمر در گوشت گاو، کمر و ساق در گوشت بره؛ از جمله کم چرب ترین بخش ها هستند.
  • گوشت مرغوب را خریداری کنید. گوشتی که تنها چربی آشکار کمتری را در لایه ی بیرونی خود داشته باشد.
  • گوشتی با چربی کمتر را از قصاب درخواست کرده و از وی بخواهید چربی اضافی گوشت را جدا کند.
مقالات مرتبط


جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک رمضان

از آنجا که سبک غذا خوردن در ماه مبارک رمضان به طور کامل تغییر می کند و افراد ناخوداگاه مجبورند تمامی ... بیشتر بدانیم
عضله سازی چقدر زمان می برد؟

وجود عضلات سالم و قوی در بدن، یکی از الزامات مورد نیاز در جهت کارکرد طبیعی بدن است. امروزه شاهد آن ه ... بیشتر بدانیم
علائم کمبود ید

ید، ماده ای معدنی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری می باشد و باید در رژیم های غذایی جای گیرد. اما به ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه