فواید آب خیار و رژیم با آن

فواید آب خیار و رژیم با آن

فواید آب خیار و رژیم با آن

آب خیار دارای اثرات مطلوب فراوانی مانند هیدراتاسیون، کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سلامت پوست است. تهیه آب خیار بسیار راحت بوده و جایگزین سالمی برای نوشیدنی های حاوی شکر است.

آب خیار، ارزان، سریع و خوشمزه می باشد؛ پس از نوشیدن آن لذت ببرید. خیار حاوی ویتامین، آنتی اکسیدان و سایر ریز مغذی هایی است که می توانند از بروز بیماری هایی مانند سرطان و دیابت جلوگیری کرده و به افزایش دانسیته استخوان، بهبود سلامت پوست و ماهیچه ها کمک کند.

فواید آب خیار

موارد اشاره شده، برخی از فواید بسزای آب خیار می باشند:

  • هیدراتاسیون

بدن انسان برای عملکرد صحیح خود به دریافت آب نیاز دارد. زنان، نیازمند دریافت 2/2 لیتر آب (9 فنجان)؛ و مردان نیز نیازمند دریافت 3 لیتر آب (13 فنجان) در هر روز می باشند.

در صورت تعریق زیاد، ورزش و از دست دهی آب به دلیل بیماری یا تب؛ میزان نیاز به آب افزایش می یابد.

  • خواص آب خیار برای کاهش وزن

نوشیدنی های حاوی شکر، آبمیوه ها و نوشیدنی های ورزشی حاوی کالری و شکر بالایی هستند. آب خیار، فاقد کالری می باشد. در صورتی که احساس گرسنگی می کنید، ابتدا یک لیوان آب خیار بنوشید؛ نوشیدن آب خیار موجب رفع احساس گرسنگی شما می شود.

هیدراتاسیون بدن با القای حس سیری از دریافت میان وعده های غیر ضروری با کالری بالا جلوگیری می کند.

  • آنتی اکسیدان ها

استرس اکسیداتیو منجر به بروز بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی می گردد. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از بروز آسیب سلولی جلوگیری می کنند.

خیار غنی از آنتی اکسیدان ها و برخی ریز مغذی ها می باشد؛ با افزودن خیار به آب، می توانید نوشیدنی غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را تهیه کنید.

 

 

آب خیار

 

خیار غنی از آنتی اکسیدان های زیر می باشد:

  • کلسیم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • فسفر
  • ویتامین A
  • ویتامین K

با مصرف آب خیار، از ریز مغذی های فوق بهره مند شوید.

  • کنترل فشار خون با آب خیار

رژیم غذایی با محتوای بالای سدیم و محتوای پایین پتاسیم می تواند منجر به بروز فشار خون بالا گردد؛ بنابراین استفاده از منابع غذایی حاوی پتاسیم در رژیم غذایی منجر به کاهش فشار خون می گردد.

خیار منبع بسیار خوبی از پتاسیم می باشد که سبب کاهش فشار خون می گردد.

  • پیشگیری از سرطان با آب خیار

خیار مملوء از فلاونوئیدهایی است که دارای اثرات ضد سرطانی می باشند. مطالعه ای در سال 2012 به بررسی این موضوع پرداخت که، فلاونوئید های موجود در خیار پیشروی سرطان پروستات را کند می کنند.

  • قوای ماهیچه ای با آب خیار

پتاسیم ماده ای کلیدی در تامین انرژی ماهیچه ها و بازیابی توان ماهیچه ای است. خیار منبع غنی از پتاسیم بوده که در افراد ورزشکار و افرادی با ماهیچه های ضعیف دارای عملکرد مثبتی می باشد.

  • سلامت پوست با آب خیار

خیار با هیدراتاسیون به دفع مواد سمی و ایجاد پوستی سالم و شفاف کمک می کند. خیار منبع غنی از ویتامین B بوده که در بهبود آکنه و سایر مشکلات پوستی نقش دارد.

  • سلامت استخوان با آب خیار

خیار حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم است. پتاسیم نیز در سنتز پروتئین های دخیل در قوام استخوان و بافت ها نقش دارد. خیار در افزایش قوام استخوان ها، کاهش شکستگی استخوان و جلوگیری از بروز پوکی استخوان نقش دارد.

 

طرز تهیه آب خیار

مواد لازم برای تهیه آب خیار

  • 8 فنجان آب
  • 2 عدد خیار برش زده شده

خیارهای برش زده را به آب اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. آب خیار را حداقل برای مدت 4 ساعت در یخچال قرار داده و آن را در طی سه روز بنوشید. می توانید قطعات یخ را نیز به آن اضافه کنید. برای خوشمزه تر کردن آب خیار، می توانید موارد زیر را به آن اضافه کنید:

  • لیمو
  • نعناع
  • ریحان
  • زنجبیل
  • تمشک
  • آناناس

 

 

 

مقالات مرتبط


رژیم سم زدایی چیست

رژیم های سم زدایی معمولا یک دوره کوتاه مدت رژیمی می باشند که برای از بین بردن سموم بدن طراحی می شوند ... بیشتر بدانیم
میوه های تابستانی و تاثیرات آنان بر روی کاهش یا افزایش وزن

تابستان یکی از رنگارنگ ترین فصول سال با وجود میوه های آب دار و شیرین تابستانی با قند فراوان می باشد ... بیشتر بدانیم
رژیم غذایی دوپامین

دوپامین یکی از شاخص ترین ها و مهم ترین انتقال دهنده های عصبی در مغز انسان است و وظیفه آن انتقال محرک ... بیشتر بدانیم
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه