تغذیه کودکان در مدارس

تغذیه کودکان در مدارس

تغذیه کودکان در مدارس

تغذیه کودکان در مدارس

در ایجاد زمانی مناسب برای ناهار خوردن و دریافت مواد غذایی مورد نیاز برای یادگیری، به کودک خود کمک کنید.

در تهیه خوراکی کودکانتان از خود آنها کمک گرفته و غذا را در ظروف جذاب قرار دهید؛ در این صورت احتمال خوردن غذا توسط آنها بیشتر می شود. انواع مختلف خوراکی ها را در بسته غذایی کودکتان قرار دهید (برای جلوگیری از فساد غذاهای فاسد شونده، آنها را در یک بسته ی خنک قرار دهید. یک ساندویچ، ران مرغ یا حتی پیتزای سرد باقیمانده از وعده های قبل، میوه، سبزیجات خام خرد شده، کرفس با کره بادام زمینی، کراکر (با آرد گندم کامل) یا کوکی جودوسر و مقدار کمی پول برای خرید شیر در مدرسه از گزینه های مناسب هستند. با یادداشت جمله "تو فوق العاده ای!" در یک برگه، موجب ترغیب کودک به غذا خوردن شوید.

در صورت سرو وعده های غذایی در مدرسه؛ مواد غذایی سرو شده را بررسی کنید.  مدارس باید انواع گوناگونی از مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات و شیر را توزیع کنند. البته ممکن است مدارس، موارد دیگری مانند فست فود، غذاهای سبک و غذاهای خریداری شده از دستگاه را نیز توزیع کنند. خرید غذا در مدرسه مقرون به صرفه تر از تهیه مواد غذایی در منزل بوده و موجب کاهش استرس شما در اوقات پرمشغله ی صبح می گردد.

 

  • در مورد منوی غذایی مدرسه با کودک خود صحبت کنید و به پرورش قدرت انتخاب کودکتان کمک کنید. در رابطه با غذاهای جدید نیز، با فرزند خود صحبت کنید.
  • در انجام فعالیت هایی مانند برگزاری خیریه داوطلب شوید. مدارس نیازمند مشارکت در برگزاری خیریه، جشنواره های چشیدن غذاهای جدید و توزیع وعده های غذایی روزانه هستند.
  • در مورد آموزش تغذیه در مدارس اطلاعات کسب کنید. آنچه که کودکتان در مدرسه می آموزد را در خانه حمایت و تثبیت کنید.

 

نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه