مصرف غلات صبحانه

مصرف غلات صبحانه

مصرف غلات صبحانه

کدام نوع از غلات صبحانه، مناسب شما است؟ غلات صبحانه، دارای بیش از صد نوع متفاوت هستند؛ بنابراین شما با انتخاب های متفاوتی روبرو هستید!

در انتخاب غلات صبحانه، به محتوای فیبر آن توجه کنید. غلات صبحانه با محتوای بالای فیبر، گندم کامل، سبوس یا جو دوسر را انتخاب کنید. حجم سروینگ محصول مورد نظرتان را نیز بررسی کنید. غلات صبحانه، می توانند حاوی 5/0 تا 10 گرم فیبر در هر اونس باشند. مقدار فیبر مورد نیاز روزانه چقدر است؟ در سنین کمتر از 50 سال، مصرف 25 گرم فیبر برای زنان و 38 گرم فیبر برای مردان توصیه می شود؛ در سنین بالاتر، مقادیر مصرفی کمتر می شوند (21 گرم فیبر برای زنان، 30 گرم فیبر برای مردان).

ادعاهای مطرح شده را بررسی کنید. در مورد غلات صبحانه غنی شده (غنی شده با کلسیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های گروه B، آهن و/یا روی) عاقلانه بیاندیشید. غنی سازی کامل با تمام مواد مغذی، ضروری نمی باشد؛ خصوصا اگر شما مکمل مولتی ویتامین مینرال را نیز مصرف می کنید.

استفاده از افزودنی های گیاهی چگونه است؟ اثرات مفید این افزودنی ها در هاله ای از ابهام است.

غلات صبحانه را از نظر وجود چربی های ترانس، بررسی کنید. اکثر غلات صبحانه، چربی اندکی دارند. چربی های ترانس ناسالم، ممکن است در گرانولا (نوعی غلات صبحانه) وجود داشته باشند.

در صورت مصرف هر نوع غلات صبحانه، به موارد زیر توجه کنید:

  • غلات صبحانه را همراه با شیر میل کنید. به علت فواید کلسیم موجود در شیر، غلات صبحانه را همراه با شیر میل کنید.
  • غلات صبحانه را با میوه شیرین کنید. با مصرف میوه به همراه غلات صبحانه، از فواید ویتامین C، بتاکاروتن، فیبر و سایر مواد مغذی بهره مند خواهید شد.
  • غلات صبحانه را به ماست آغشته کنید. ماست، علاوه بر کلسیم، حاوی ارگانیسم های زنده و فواید پروبیوتیکی مربوط به آن می باشد.
  • مغزیجات را به غلات صبحانه خود اضافه کنید و از فواید فیبر و مواد مغذی گیاهی موجود در آن بهره ببرید.
نظرات کاربران
  • نظری ثبت نشده است

ارسال نظر


عضویت در خبرنامه